Oldal kiválasztása
ariston-gázkazán-hibák

A fűtőtestek eloszthatók az elhelyezés módjával is.

• Falra szerelhető: kompakt mérete miatt elhelyezés szempontjából leginkább az apartmanokba való, leggyakrabban vásárolt. Könnyűek és könnyen telepíthetők. Általában zárt égéstérrel rendelkeznek, és egyszerű a kezelésük, ez által további keresletet biztosítanak. A falra szerelt kazánok nem különböznek nagy teljesítményben, pont megfelelő egy lakóház melegítésére.

• Emeleten, azonban a fali (falra szerelhető) társaikhoz mérten jelentősen jobbak a méret és a súly szempontjából. Az áruk, azonban valamivel magasabb. Ilyen fajta kazánokat általában helyiségek és épületek fűtésére használnak, amelyek nagy területtel bírnak.

Bármi jó is a megbízhatósága az általunk kiválasztott és preferált kazánnak, nem valószínű, hogy elkerülhetjük a működési problémákat, meghibásodásokat. Szerencsére azonban, a legmodernebb egységek vezérlő érzékelőkkel és öndiagnosztikai rendszerrel rendelkeznek.

Az elsők szerepe az, hogy megakadályozzák a kazán működését a súlyosabb veszteségek elkerülése érdekében. Emellett az egység valamennyi funkcióját az érzékelők blokkolják. Muszáj megoldania a problémát, hogy a zárat ki lehessen oldani. A második pedig, értesíti Önt a hibaüzenet megjelenítéséről, amelyet a kijelzőn láthat.

Ha az Ariston kazán nem ad melegvizet a hibák két típusra oszthatók:

•          vannak olyan problémák, amiket a felhasználó önmaga, saját kezűleg javíthat;

•          meghibásodások, amelyeket a szakavatott embereknek kell megoldaniuk a helyes működéshez.

Az adott modell utasításaiban vagy a világhálón minden kódérték megtalálható. Ezután közöljük az Ariston kazánok működtetésekor előbukkanó leggyakoribb meghibásodásokat.

Hibakódok, ha az Ariston kazán nem ad melegvizet

Elsősorban a kijelzőn megfigyelhető hibákról s kódjaikról lesz szó. Ám nem minden kazán típus, illetve modell rendelkezik velük. Néhány egység a pici képernyők nem, de fényjelzéssel bír. Probléma történtekor a panel sokszínű fényei bekapcsolnak és villognak. A konkrét magyarázat megértése érdekében olvassa el tüzetes figyelemmel az utasításokat.

Tekintsük meg a leggyakrabban előforduló hibakódokat, ha az Ariston kazán nem ad melegvizet, s azt is, hogy hogyan távolítsuk el azokat.

•          Az 501 az egyik leggyakoribb gondot jelző kód. Ennek az a jelentése, hogy a kazánban nincs gyújtás. Ebben az esetben első feladat, hogy ellenőrizze: a gázszelep nyitva van-e. Figyeljen az ionizációs érzékelőre. Amennyiben az érintkezők oxidálódnak tisztítás szükséges. Az érzékelő és a fésű közötti távolság fontos: 8 mm-nek kell lennie. Ezenkívül az elektróda csatlakozások meghúzása a vezérlőmodullal nem lenne fölösleges.

•          108 – az áramkörben fellépő nyomás hiánya okán keletkezik. Valószínűleg szivárgás jön létre a rendszerben. A hőcserélőben, a csövekben (nem szabad elfelejteni a membrán ellenőrzését sem), csatlakozásokban, radiátorokban, a tágulási tartályban ez megtalálható vagy több helyen egyszerre.  Majdnem mindegyiküket forrasztással lehet lezárni, de jobb, ha ezt a szakemberre bízza. Ha túl sok a részekből eredő kár, talán célravezetőbb, ha teljesen kicseréli.

•          SP3 – az 5P3 néven ismert modellekben: a láng törését jelzi ez a kód. Legtöbb alkalommal a koaxiális kémény területén jelenik meg a probléma. Állítsa be a helyét s távolítsa el a törmeléket, ugyanakkor ellenőrizze a gázszelepet is.

•          101 – a kazánokat túlmelegedés elleni védelemmel látták el; a kód jelzi, hogy működött, ekkor az Ariston kazán nem ad melegvizet. A hibának több ok is lehet. Ennek kiküszöbölése érdekében szükséges az eljárások teljes összetétele. Elő feladat ellenőrizni a gázellátást. Valószínűsíthetjük, hogy nagyobb a nyomás a szelepben. Majd tisztítsuk meg a szűrőt. A hőcserélőben sárgát képezhet, ami a hőátadást csökkenti. Ekkor a csomót szétszereljük, és a tekercset vegyszerekkel megtisztítjuk. A szivattyú működését és sebességét ellenőrizze. Tekintse meg az elektronikus táblát és a hőérzékelőt, azonban a nagyon sérült elemeket ki kell cserélni.

•          103, 104, 105, 105, 106, 107 – megközelítőleg azonos eredetűek, mint az előző hiba (az Ariston kazán nem ad melegvizet, túlmelegedés, csökkentett nyomás, alacsony hő-kibocsátás), ezek ugyanazokkal a módszerekkel eltávolításra kerülnek. Ajánlott emellett a levegő légtelenítése is. Bizonyos modellek esetében egy külön gombot tartottak fenn ezen célokra. hogy megtudja Az eljárás részleteihez, hogy mindent megtudjon olvassa el az utasításokat. Ezek után bizonyosodjon meg arról, hogy a nyomás 1,2 bar-ra emelkedik.

•          601 – jelzi, hogy a rendszerben nincs nyomóerő, ezt manuálisan ellenőrizheti. Világítsa meg majd vigye a vezérlőablakba. Amennyiben a láng zökkenőmentesen ég, nem tér el, azt jelzi, hogy valóban nincs vontatás. Ha ezt tapasztaljuk nem árt ellenőrizni, hogy az érzékelő megfelelően működik vagy sem. Tisztítsa meg a kéményt, ha igen. Bizonyos törmelékek pl.  korom felhalmozódhat. Gyakori probléma, hogy a koaxiális csövek sokszor eltömődnek felhalmozott kondenzátummal.

•          109 – akkor fordul elő, ha a nyomás 3 bar fölé emelkedik. Ennek csökkentésére használja a radiátoron elhelyezett Mayevsky darukat. Segítségük által a levegő levegőbe juthat a rendszerben. Eme hiba néha a kettős áramkörű kazánok második hőcserélőjekor fordul elő. A meghibásodás következménye az, hogy forró és hideg víz keverhető össze, ami a nyomás növekedését idézi elő. A hibás alkatrész cseréje lehet a megoldás.

•          117 – azt jelenti, hogy zavarja a rendszer a víz keringését. Elhárítása abból áll, hogy egyszerűen indítsa újra a berendezést.

•          6P1, 6P2 – elégtelen oxigénmennyiség, aminek két oka lehet: vagy túl csekély a levegő mennyisége a szobában, esetleg a füst felhalmozódik benne. Ellenőriznie kell, hogy megfelelően működik-e a szellőzés és a kémény, ezt követően tisztítsa meg őket. Ha minden rendben van ezekkel, akkor valószínűleg a relében van a probléma, ha ez olyan mértékű, ki kell őket cserélni.

•          SP2 – olyan jelzések, amelyek nem gyulladtak újra. Problémások lehetnek olyan elemek, mint a gázszelep, az ionizációs érzékelő vagy a kémény. Amikor ezek közül bármelyik hibás, akkor ezeket cserélni kell.

•          201 – a rendszer kiadja ezt a kódot, amikor a forróvíz-ellátásnál érzékelőtörést vagy rövidzárlatot észlel. Ellenőrizze mindegyik vezetéket és csatlakozást, amennyiben néhány terület oxidálódott, cserélje ki őket. Ezzel egyidejűleg húzza ki a névjegyeket.

•          302 – elveszik a kommunikációt a kijelzővel s az elektronikus modullal. Ekkor, ha ez a helyzet érdemes ugyanazt a javítást elvégezni, mint a 201-es hiba történése esetén.

•          607 – akkor világít, amikor a ventilátor relé botlik. A meghibásodást úgy oldhatják meg, ha a relét újra cseréli.

•          307, 308 – hiba történt az elektronikus modulban: Egyszerűen a reset gombot nyomja meg és tartsa lenyomva.

•          111 – alacsony nyomás az áramkörben. Automatikus hűtőközeggel ellátott kazánok rendszerében figyelhető meg. A történés ugyanaz, ami a 108-os kód bekövetkezésekor, ezért meg kell találni a szivárgást, majd azt javítani.

•          110 – probléma a fűtés termisztorával. Nyílt áramkör vagy rövidzárlat következik be, és az Ariston kazán nem ad melegvizet. A legjobb kiindulópont az alkatrész újra cserélése.

•          102 – a fűtési rendszer sérült NTC termisztora. Egy nyitott áramkör vagy rövidzárlat is ennek az oka. Ellenőrizzük a fő modul csatlakozóit, ha beigazolódik a helytelen működés, akkor cserélje ki.

•          112 – helytelen hőérzékelő adatok. Egy újra cserélje ki.

•          114 – nincs kapcsolat a melléktermékek termisztorjával. Ellenőrizze a vezetékeket s húzza fel őket.

•          116 – elveszett érintkezés a külső hőérzékelővel. A rendszer újraindítása orvosolja a gondot.

•          303, 304 – az elektronikus kártya meghibásodott: cserélje ki egy újra.

•          A01 – csak elektronikus gyújtással felszerelt modelleknél fordul elő. A kód azt jelenti: a gyújtás nem működik, ez leggyakrabb esetben a feszültségkiesések következménye. Ezzel elmenti a csatlakozási stabilizátort. Amennyiben nem segít más, ellenőrizze az ionizációs érzékelőt. Az érintkezők megtisztítsa nagyon fontos s arról is győződjünk meg, hogy a rész telepítése megfelelő-e.

•          E34 – elutasított pneumorele. Cserélje ki egy újra.

•          H45 – észlelt termisztorhiba. Ellenőrizzük és tisztítsuk meg az áramlásérzékelőt, emellett a biztonsági szelepet is.

•          604 – a ventilátor nem működik kielégítően. Nézze meg, milyen probléma lehetséges. Figyelni szükséges a táblára és a Hall-érzékelőre is. Ha valamelyik alkatrész nincs rendben, cserélni kell őket. Kijelző nélküli modellek ezt a problémát sárga jelzőfénnyel jelzik.

•          608 – a nyomáskapcsoló nem működik megfelelő módon, a ventilátor jónak mondható működése ellenére. Ki kell cserélni a nyomáskapcsolót. A probléma a vezetékezés is lehet.

Egyes esetekben a berendezés nem jelent problémát. Ha az Ariston kazán nem ad melegvizet, nem melegíti fel a vizet a kettős áramkörű kazán, jóllehet kell, vagy ha az egység bekapcsoláskor természetellenesen méri. A probléma forrásának pontos felderítéséhezhez konzultáljunk inkább egy szervizközponttal.

A fenti utasítások betartásával saját maga saját maga orvoslásként, javíthatja a problémát.  De ha nem bízik teljesen a saját képességeiben, akkor ne kezdjen egyedül ilyen javításokba. Hiszen még az elektromos kazánok is elronthatók a tudatlan kezekbe kerül az elektronika károsodásával. A gázkazánok károsodása akár életveszélyes is lehet: fennáll a szivárgás veszélye. Súlyos esetekben a legjobb, ha kapcsolatba lép egy hozzáértő mesteremberrel, aki előre tudja mi lehet az ok és biztonságosan kis tudja javítani az ilyen károkat.

Apróbb, egyszerű hibákkal természetesen nem kell rögtön szervízbe vagy mesterhez rohanni. Például növelheti a nyomást, esetleg a levegőt önmagában lefújhatja.

Körültekintéssel súlyos sérülés veszélye nélkül megtisztítható a túlmelegedés miatt eltömődött hőcserélő, és az Ariston kazán nem ad melegvizet, de mindig legyünk kifejezetten óvatosak.

Az önjavításkor ne álljon a ventilátor nyomás alatt. Ha lassan forog, de zajosan kell ellenőrizni a csapágyakat. Olajozással megpróbálkozhatunk vagy cserélje ki őket újakra. Lehet ez nem oldja meg a problémát, akkor figyeljen a tekercselésre. Javításkor azonban az a legbiztosabb, ha egy elektronikai szakértőt bíz meg a bonyolultabb munkálatokkal.

Tippek és trükkök

A cikk befejeztével megosztunk Önnel pár hasznos tippet, ha az Ariston kazán nem ad melegvizet:

1.    A kazánok karbantartását és tisztítását érdemes rendszeresen elvégezni – évente egyszer. Ez minimálisra redukálja a kár valószínűségét. A törött vagy hasonló részeket a lehető legelőbb cserélni szükséges, így nem fognak komolyabb problémákat okozni.

2.         Ne a felszerelések minőségén takarítson meg. Nagyobb hibák esetén bízzon meg egy korrekt szaküzletet, ahol jól tájékozott szakavatott emberek segíthetnek, Önnek, esetleg egyénileg egy leinformálható mestert, hiszen a kazán telepítésének hibái vagy a helytelen elhelyezési feltételek hátrányosan befolyásolhatják működését.

3.         Mindig kövesse az utasításokat. A gyártó az, aki leginkább tudja, hogyan kell kezelni az adott berendezést, és részletesen taglalja a leírásban a mellékelt dokumentáció szabályait.

4.         Súlyos meghibásodás esetén lépjen kapcsolatba a szervizközponttal – ne próbálja saját maga kezelni. A fent leírt következményekből is szembetűnő, hogy ezzel többet árt, mint használ. A rátermett szakértők külső vizsgálat után diagnosztizálhatják a károkat. Az annyira egyértelmű, nyilvánvaló hibás működés elég ritka. A szervizközpont munkatársai precíz diagnózis után pontosan válaszolhatnak a kérdéseire, elmondhatják a hiba okát és hogy az adott szituációban mi is a teendő.

A leírtak elején is jeleztük, hogy az Ariston márkafűtő kazánjait nagyon kiváló minőségű szerelvény jellemzi. Ha megfelelően választ minőséget, akkor akár több évtizeden át sem kell horribilis összegeket költenie az új berendezésekre.

Kiemelkedő szakmai tudással rendelkezünk, amely kiegészül a felhalmozott tapasztalattal, így nincs olyan probléma, melyet ne tudnának gyorsan és hatékonyan megoldani. Hétvégén is hívhatók vagyunk, szakértelmet és garanciát biztosítunk ügyfeleinknek!

Call Now Button

Pin It on Pinterest

Share This